Digital & CRM Personalization - Solution Manager H/F

  • Société : LVMH
  • Pays/Région: France
  • Secteur d'activités : Autres activités (hôtellerie, média, …)
  • Type de contrat : Emploi à durée indéterminée
  • Métier : Digital
  • Expérience requise : Minimum 5 ans
  • Référence : LVMH01084
  • Date de publication : 22.01.2020

Poste

Dans le Departement Digital Global du Groupe et sous la responsabilité du Head of Data A.I. Accelerator, le Personalization Solution Manager sera en charge d'identifier les opportunités business dans le domaine du digital, CRM, retail, pour les différentes Maisons du Groupe, en exploitant les solutions d'A.I et les techniques Machine Learnings au sein d'un incubateur.

Responsabilités clés

  • Identifier les « touchpoints » dans l'organisation, qui présentent les plus fortes opportunités commerciales et guider les Maisons dans le travail de priorisation avec des business case cadrés et pertinents
  • Maximiser les stratégies de « customer lifetime value » pour maximiser l'acquisition, la rétention et la profitabilité globale
  • Travail cross fonctionnel en agile pour le développement de « proof of concepts » avancés sur des nouvelles initiatives, et être business drive à travers leur création et industrialisation
  • Utiliser « predictive analytics » pour développer des cas d'usage dans le cadre d'un site web, media, CRM, in store clienteling en collaboration avec une équipe de data scientists et ingénieurs data avec focus sur les résultats
  • Délivrer des rapports d'analyse des données précises et les accompagner de recommandation business sur la façon d'optimiser les usages avancés de la data pour impacter les ventes et plans d'action customer-centric
  • Coordonner toutes les fonctions impliquées dans l'accélerateur pour garantir leur conformité aux contraintes légales

The mission of the LVMH group is to represent the most refined qualities of Western "Art de Vivre" around the world. Since its creation in 1987, LVMH has comprised a unique portfolio of over 70 prestigious brands, spanning across five different sectors: Wines & Spirits (such as Moet & Chandon, Hennessy), Fashion & Leather Goods (such as Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi), Perfumes & Cosmetics (such as Guerlain, Benefit Cosmetics), Watches & Jewelry (such as Tag Heuer, Bulgari) and Selective Retailing (such as Sephora, Le Bon Marché)

Part of the global Digital Department of the group, under the responsibility of the Head of Data A.I. Accelerator, the Personalization Solution Manager will be identifying digital, retention & customer personalization opportunities for the various Maisons of the group, leveraging on advanced technologies like Artificial Intelligence and Machine Learning. The role is perfect for a professional with a consulting mindset & expertise who enjoys being hands-on and take a project from ideation to deployment and measurement.

Responsibilities:

  • Conduct Customer Journey Mapping analyzing touch points with the organization and maximize commercial opportunities. Help Maisons prioritize the most valuable initiatives.
  • Maximize customer lifetime value strategies ensuring maximum profitability for acquisition and retention
  • Work cross-functionally with the agile methodology to develop advanced proof-of-concepts on new initiatives and drive them from ideation to test and then to industrialization.
  • Utilize predictive analytics to deploy website, media, CRM & in-store clienteling business use-cases (trigger marketing, personalized newsletters etc), by collaborating with data scientists and engineers to drive results
  • Deliver accurate data analysis reporting with recommendation on how data should be utilized to impact sales, serve as a business intelligence leader, utilizing analytics to drive customer-centric action plans
  • Coordinate with all business functions to meet brand standards, industry best practice and legal compliance

 


Profil

Experience & Education

Vous avez déjà déployé avec succès des initiatives data driven ou digitales en utilisant des logiques de personnalisation, avec un « uplift » business significatif

Vous possédez un Master's Degree dans une top Grande Ecole /Ecole d'Ingeniéur

Vous possédez au moins 7 ans d'expérience dont dans le domaine de la personnalisation et du « predictive analytics » .

Maitrise parfait de l'anglais et du Français

 

Experience & Education

Track record of deploying successfully data-driven CRM or digital initiatives leveraging personalization, with proven business uplift.

Master's Degree in a top business or engineering school, with good GPA.

+7 years of working experience and +3 years deploying personalization use-cases use-cases based on predictive analytics.  

Very good command of English written and orally and good command of French.

 

 

 


Information à l'attention des candidats

Autres:

Vous maîtrisez : Google Analytics Premium et idéalement connaissez CRM, Digital luxury market background.

Vous êtes, passionné, orienté client, organisé et portez une attention particulière aux détails, Vous êtes en capacité de manager plusieurs workstreams au même temps et prioriser votre propre travail de manière efficace et rapide

Vous comprenez les enjeux business mais savez également communiquer en tant que business translator avec une audience technique

Team player

Excellent/e communicator

Excellent/e en project management

Vous possédez une expérience de management préalable nécessaire

Other Desired Skills

Experience with Google Analytics Premium.

Experience with CRM, Digital and/or luxury market is a plus.

Experience in a consulting/agency position is a plus.

Energetic and customer-centric; Must be highly organized and detail-oriented, with a strong ability to prioritize and manage multiple projects simultaneously with un-prompted follow-through

Understand business issues or questions and have the ability and expertise to frame those issues or questions in technical, analytical terms. Ability to translate complex analytics into insightful recommendations for action that are easily understood by less technical audiences.

Ability to work effectively cross-functionally and to make data and insights accessible to stakeholders with varying levels of data capability.

Excellent communication abilities.

Excellent project management skills. Previous management experience required

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