Clienteling Solution Manager H/F

  • Société : LVMH
  • Pays/Région: France
  • Secteur d'activités : Autres activités (hôtellerie, média, …)
  • Type de contrat : Emploi à durée indéterminée
  • Métier : Digital
  • Expérience requise : Minimum 5 ans
  • Référence : LVMH01082
  • Date de publication : 19.01.2020

Poste

Vous attirerez les Maisons avec une road map attractive et claire et serez le référent de business cases ou projets donnant lieu à des résultats mesurables. Vous construirez des solutions, évaluez les caractéristiques à prioriser, et partagez ces décisions afin de conserver intact l'intérêt et la motivation de vos interlocuteurs sur les différentes étapes du projet.

Vous serez responsable sur une solution clientèle spécifique du groupe ou au sein d'une maison.

Reportant au directeur du Clienteling du groupe LVMH, vous jouez un role clé.

Vos principales Missions :

  • Développer les segments clients avec les Maisons et travailler avec les équipes technologiques pour les mettre en place dans Salesforce ou dans les outils propres aux Maisons ;
  • Collaborer avec les Maisons du groupe pour identifier les opportunités d'accroître, de conserver la clientèle, et d'implémenter des stratégies et techniques de management du clienteling ;
  • Prendre la responsabilité d'une solution spécifique à travers plusieurs Maisons ;

Clienteling Solution Manager

You will be exciting your partners and Maisons with a compelling and clear roadmap and drive towards business-oriented use-cases or projects with measurable results. You will build solutions, prioritize high-value features and share those decisions to keep your community interested and excited about your next release or project milestone.

Reporting to the Head of Clienteling of the LVMH Group, you will play a key role:

  • Work with LVMH Maisons to identify opportunities to increase their customer retention and lifetime value, design and implement a variety of customer lifecycle management strategies & techniques
  • Develop customer segmentations with the Maisons and work with technology teams to implement them in Salesforce or other Maisons tools
  • Manage a specific solution across multiple Maisons or lead a specific Maison project involving a solution (example, a group Clienteling App rolled-out across several Maisons and geographies)
  • Pro-actively source and map requirements expressed by your internal and external stakeholders in respects to your project and/or solution
  • Brief your delivery team to propose a replicable and scalable solution that would interest not one but many Maisons
  • Create a compelling and clear solution/project roadmap and drive towards business-oriented use-cases with measurable results.
  • Build solutions, prioritize high-value features and share those decisions to keep your community interested and excited about your next release or service evolution.
  • Lead concrete Maisons projects end-to-end & drive them from planning to execution in order to constantly prove value. Balance corporate goals with Maison-specific requirements when prioritizing use-cases or projects.
  • Communicate efficiently this Solution and/or Project in a clear and compelling way for stakeholders of various profiles and seniority up to CEO level and align them towards a common vision, inside the Digital team, the Holding and with Maisons.
  • Drive the production team towards building your vision and delivering results within the budget and timeline agreed and communicated
  • Participate in the evaluation of solutions available on the market, potential contractors, partners and vendors
  • Share and promote reusable platform assets towards Maisons but also identify best practices within the Group, publish toolkit, training material and guidelines to protect and empower operational teams

 

 


Profil

Vous savez :

  • Ecouter vos interlocuteurs avec empathie ;
  • Faire preuve de vulgarisation en expliquant des choses complexes avec des mots simples sans jamais perdre de vue la vision globale ;
  • Encadrer de façon transverse une équipe au travers de la délivrance de résultats concrets ;
  • Communiquer certains choix compliqués et prendre le temps d'expliquer pourquoi ces choix ont été décidés ;
  • Créer un consensus et aligner un maximum d'intervenants possédant des cultures et compétences professionnels très différents ;
  • Vous pensez d'abord au business, dans des contextes réels, avec de réelles personnes dans des conditions tout autant réelles ;
  • Vous êtes orienté résultats ;
  • Vous souhaitez engendrer les meilleurs résultats clients avec une production technique légère.

Durant votre premier semestre sur le poste vous :

Aurez à designer et créer un alignement autour d'un projet/d'une vision ainsi qu'une roadmap sur laquelle tous se mettent d'accord ;

  • Vous aurez déjà obtenu des résultats concrets ;
  • Les Maisons verront déjà votre valeur ajoutée et seront satisfaites de votre travail

You know how to:

  • Listen to your interlocutors with empathy
  • Explain complex things with simple words, without ever missing the big picture
  • Manage a team towards delivering concrete results and value
  • Communicate tough choices, and take the time to explain the "why" behind
  • Create consensus and align a wide range of stakeholders coming from different cultural and professional backgrounds

 

Your obsessions:

 

  • You think business first, real use cases, for real people, in real conditions
  • You are results oriented and drive towards concrete deliverables and impact
  • You want to generate the greatest positive customers outcomes with the lowest technical output



Your first semester on the job

 

  • You designed and created alignment around a product/project vision and roadmap everyone loves
  • You already drove concrete business results and/or put out software bricks people will use
  • Maisons working with you are happy and see the value

 

 

 

 


Information à l'attention des candidats

Votre expérience :

  • Ecole de commerce ;
  • Expérience d'au moins 7 ans dans le clienteling/e CRM ;
  • Vous possédez une expérience dans la navigation d'organisations complexes, avez mis en place de solides schémas de gouvernance ainsi que de très clairs processus de décision.
  • Vous avez collaboré tant avec des populations technologiques que business
  • Vous avez déjà travaillé sur des contrats avec les équipes légales et connaissez votre GDPR.

Your background

  • Master degree in Business in a top school, or equivalent working experience.  
  • 7+ years of Experience working in Clienteling/ CRM deploying high-value retention and loyalty programs
  • You have experience in navigating complex organizations, you put in place solid governance schemes and clear decisions processes
  • You spoke to both technology teams and business representative in your career
  • You already arranged contracts with legal, know your GDPR, how to set up tender bids and requests for proposal at a global level
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